tips inför utställning

För allt om och kring utställningar

Moderatorer: Lars, gaston, Jämta, kela

tips inför utställning

Inläggav Burstedt » 16 mar 2013 01:55

hallå alla jag skulle behöva få några tips inför utställningen i Åsele den 24/3 det är så att jag har aldrig provat på utställning förut tänkte om det finns någonting man kan förbereda sig med eller tänka på före och på utställningen
Burstedt

Re: tips inför utställning

Inläggav Lars » 16 mar 2013 07:47

Finns dem som är klart bättre än mig på detta men träna hunden att springa fot i koppel och visa tänder å kulor om det är en hane. Samt mätning med sticka och försök att själv vara lugn i ringen hunden läser sin ägare är man stressad märker hunden det.

Sedan är det sällan lyckat att låta hunden vara med hela dagen runt ringen det tröttar ut dem mer än man anar låt den vila i bilen så den går på klorna inne i ringen då det är dax.

Lycka Till

Och jag räknar med att du får mer tips här av dem som verkligen kan detta :wink:
Användarvisningsbild
Lars

Inläggav Burstedt » 25 mar 2013 12:00

Utställningen gjord det gick väl lite som det gick men roligt å ha prova på så nu blir det väl att ladda inför jaktprov. Men nu var det ju så att det blev ett Good men drabbas jaktprov och div av utställnings resultatet ?
Burstedt

Inläggav kela » 25 mar 2013 12:29

Nej egentligen inte, det som kan bli är att man måste ha Good för att kunna bli JCH, men det fixade du ju.
Användarvisningsbild
kela
Site Admin

Återgå till Utställning