Lägger in en skärmdump på protokollet.
Att det blev 9 på söket förstår jag. Han var något långsammare vid kontakterna med provgruppen än han är när jag går själv. Säkert lite, lite fundersam när någon ny är med. Sett det förr också. Dock höll han normal fart ute på sök såg jag på gpsen.
4 på skall vet jag inte riktigt varför han fick men lite bättre hörbarhet kanske man kan önska.
Annars var det väl inget att gnälla om. Gick ju inte att konstatera särskilt mycket då de satt så dåligt även om jag hörde och med gpsen kunde se att det sannolikt var ett och annat förnyat skall också. Problemet denna dag var kanske egentligen inte att fågeln var supernervös utan snarare att de klumpat ihop sig och drog med sig varandra hela tiden. Och av det konstaterbara så blev det ju bra

För att skryta lite om ståndfastheten också så lägger jag in en bild till från protokollet. Det drog tre tjädrar runt skallen på Leo som endast stoppade skallet och tittade och öronpejlade och fortsatte med skallfågeln. Snyggt. I övrigt var det ej konstaterade på 550m en orre som lättade under våra hopplösa försök att ta oss över en bäck som skilde oss från att kunna se fågel och hund.