Videokamera!

Här handlar det om vapen och andra tillbehör som används under jakten.

Moderatorer: Lars, gaston, Jämta, kela

Videokamera!

Inläggav FreddeG » 21 jan 2015 11:38

Hej!
Jag är lite sugen på att skaffa en videokamera som ska få hänga med ut i skogen utöver min GoPro kamera som sitter på huvet. Nu kan jag ju inte jättemycket om kameror så därför undrar jag om någon har tips på någon vettig :) Den lär väl hänga med på både trädskällarjakten, älgjakten och fiske.. ja på det mesta! Är väl en fördel om den är vattentät kan jag tänka mig. Någon som har en sån här: http://www.netonnet.se/art/foto/videoka ... 3662.5272/ ?

//Fredrik
FreddeG

Re: Videokamera!

Inläggav kela » 21 jan 2015 14:41

Har ingen aning om hur den är, men lite av känslan av att till det priset och att dom gjort den vattentät, då är det nåt annat som fått stryka på foten, förmodligen bildkvaliten..
Annars så gillar jag skarpt Panasonic just för att dom har väldigt bra bildkvalitet för sitt pris, men canon och sony har också bra kameror, canon är ju lite ledande på det här med bildstabilisering, så det är ju lite tycke och smak vad man vill prioritera..
Men leta och kolla på tuben, det brukar finnas en massa recensioner på varje modell, och tittar man på 1080 HD brukar man få lite pejl på hur dom är...
Användarvisningsbild
kela
Site Admin

Inläggav FreddeG » 21 jan 2015 16:19

Du verkar iallafall ha mer koll än mig kela! :) Man kanske inte behöver vattentätt då? vad kör du med för kamera? Hur pass känsliga brukar dessa vara om det kommer någon lättare vatten på?
FreddeG

Inläggav kela » 23 jan 2015 23:24

Jag kör med en Panasonic SD900 och den har ju hängt med några år nu, så med lite omvårdnad så verkar dom hålla rätt hyfsat ....
Användarvisningsbild
kela
Site Admin

Inläggav pasav » 07 aug 2015 09:17

Köpte garmin virb att filma från mina hundar, vet ni av någon mindre smidig kamera att montera på bössan? är ny inom filmandets värld
pasav

Återgå till Vapen och utrustning