Dubbeltuppen

Den som känner för det kan skriva ned sina jakthistorier för allmän beskådan. Lyckade, snöpliga, allmänt konstiga eller normala allt av intresse

Moderatorer: Lars, gaston, Jämta, kela

Dubbeltuppen

Inläggav jocke » 24 aug 2014 16:47

tror året var 2004/2005 då jag och mågen var ute på toppjakt hade åkt någon tim ungefär så får jag syn på en tjädertupp som sitter lågt ner i en tall helt öppet avstånd ca 100-120m gnuggade händerna och vi lade oss ner perfekt stöd och som när skottet brann av rasade tuppen lodrätt efter stammen! ja sedärja det börjar bra idag sa jag till mågen som hade sin premiär i skogen detta år. nöjda och belåtna började vi skida fram och ca halvvägs kikar jag upp mot tallen då jag tycktes höra något! tro då att där sitter en tupp på exakt samma ställe som den första! trodde knappt mina ögon! hade tupprackarn fått liv igen och satt sig på samma gren!?? nåväl jag sköt på spöktuppen återigen! samma denna gång tuppen föll som en fura rakt ner! inte riktigt klok på vad som hade hänt anlände vi fram till tallen och ser två granna farbröder som ligger på varandra stendöda!! vilken dag!! :pow:
jocke

Återgå till Jakthistorier & Äventyr