Jaktresa??

Allt möjligt om jakten med trädskällare

Moderatorer: Lars, gaston, Jämta, kela

Jaktresa??

Inläggav Nilas » 20 maj 2015 15:54

Till hösten är min nobs valp 1år och injagningen ska påbörjas. Jag ska vara ledig hela veckan då fågelpremiären är och har funderat lite på en liten tripp/jaktresa på ett par dagar. Mest för skoj. Har väl okej fågelmarker hemma men vill få maximalt med fågelkontakt i början för att verkligen väcka intresset och kanske till och med få skjuta för honom.
Inser att en resa kanske är slöseri på en ej injagad hund men jag vill ge honom bästa starten. Tiden man per dag kan jaga är också begränsad för att inte trötta ut en oerfaren hund totalt så jag tänkte kombinera med lite fiske evetuellt. Så ett par dagar i västerbottens inland eller norrbotten gärna med okej fiske i närheten och naturligt vis mängder med fågel.
Var ska/kan man åka?? Några tips? Har lite kontakter men det skulle vara kul att jaga på nått nytt ställe.
Nilas

Re: Jaktresa??

Inläggav Kim Backlund » 22 maj 2015 09:41

Nej nej, sånt här är inte slöseri! Kanoninitiativ och vägen att gå för att få till en bra hund. Har inga marktips att ge då jag saknar lokalkännedom i båda länen men skriver ändå bara för att uppmuntra. Poletten har trillat ner för dig, nu fattas bara att den gör det för hunden! :D
Kim Backlund

Återgå till Trädskällare