Börjar bli sugen på en till röding!

Allt möjligt om jakten med trädskällare

Moderatorer: Lars, gaston, Jämta, kela

Börjar bli sugen på en till röding!

Inläggav jocke » 07 jan 2015 20:48

Ja som sagt zebben är snart 6år gammal är så rackarns sugen på smått igen tror banne mig att det ska bli en tik nästa hund som omväxling från hormonstinna hanar :mrgreen: frågan är hur pass gammal ska man låta åldringen bli innan nyförvärv? förra nobbsen var kring 6 år då zeb klev in i bilden men det känns som att dom är i sina bästa år då så man försummar dem iom injagning av en valp! och en gammal hund kanske tycker det blir olidligt med valpbus? vilken ålder tycker ni det är bäst att låta gammelvoffen vara innan man skaffar smått?
jocke

Re: Börjar bli sugen på en till röding!

Inläggav kela » 08 jan 2015 01:21

Man bör nog inte vänta mer än till 8år känns det som, det ramlar iväg väldigt fort där på slutet om det vill sig illa....
Användarvisningsbild
kela
Site Admin

Inläggav jocke » 08 jan 2015 12:59

Iof har jag ju tanten som tycker jaktformen är superkul så det skulle kunna bli bra för båda voffarna om man ev skaffar enliten rätt snart! Suget börjar bli lite för stort! Att torka kiss är ju såå roligt! :) :)
jocke

Inläggav Bosse H » 11 jan 2015 17:55

Beror väl på hur mycket tid man har för jakten. Gott om tid går det väl an att ta en ganska tidigt utan att den äldre får lida för det. Med lida menar jag för lite jakt.
Användarvisningsbild
Bosse H

Inläggav jocke » 11 jan 2015 18:37

precis vad jag tänker på! injagning mm som hör till tar mkt tid men om man är två som jagar så går det ju fint och alla får sitt!! grönt ljus i hemmet för ett nytillskott iaf så man får börja kolla runt snart!! :D
jocke

Återgå till Trädskällare